Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Baldurs Gate 2

Warto poprosić go o pomoc (a w zasadzie to on poprosi nas) w walce z wampirami - Aran obieca podesłać nam swoich najlepszych zabójców. Korzystając z wizyty w dzielnicy portowej, proponuję zająć się wykonaniem jednego z niezwykle trudnych zadań pobocznych. Z prawej strony tawerny znajduje się niepozorny dom - otwieramy drzwi (zamknięte i zabezpieczone pułapką) i wchodzimy do środka. Eliminujemy grupę minotaurów (na stole znajduje się trochę złota) i wchodzimy do piwnicy. Ktoś sobie wybudował w domu prawdziwy grobowiec! Ostrożnie podchodzimy i otwieramy sarkofag. Liszy Kangaxx poprosi nas o pomoc - odzyskanie jego poćwiartowanego ciała, by mógł znowu zmartwychwstać. W nagrodę mamy otrzymać niewyobrażalne bogactwa, hm, brzmi zachęcająco - wybieramy się na poszukiwanie członków ciała liszego - do dzielnicy świątyń.

Temple District Bez zbytniego ociągania się schodzimy do kanałów i podążając na północny zachód, przechodzimy do ich starszej części (gdzie kiedyś rozpracowywaliśmy kult Niewidzącego Oka). Wciąż kierujemy się na zachód, przechodzimy do północnych komnat - przed nami olbrzymi sarkofag podobny do tego, w którym spoczywa nasz zleceniodawca Kangaxx. W środku znajdziemy ręce i nogi, jednakże ich zabranie do najłatwiejszych nie należy - musimy ubić strażnika - liszego. Nawet tak doświadczonej ekipie jak nasza, walka może sprawić spory kłopot, albowiem nasz przeciwnik dysponuje najsilniejszymi w grze zaklęciami (szczególnie denerwujące jest zatrzymanie czasu i roju meteorytów). Przed potyczką rzucamy wszelkie możliwe zaklęcia ochraniające i przyzywamy jednego (bo i tak za chwilę umrze) potwora do pomocy. Gdy tylko rozpocznie się, jatka regularnie korzystamy z zaklęć Breach, Pierce Magic, Lower Resistance i Khelben's Warding Whip rozpraszających czary ochronne naszego nieprzyjaciela. Jeśli chodzi o zaklęcia ofensywne, to polecam Abi-Dabzim's Horrid - kilka celnych uderzeń i po kłopocie. Warto zauważyć, iż liszy za każdym razem, gdy użyje czaru zatrzymującego czas, staje się przez dłuższa chwilę praktycznie bezbronny - wtedy atakujemy broniami konwencjonalnymi, to najlepszy moment, by go zabić. Istnieje również nieco prostszy sposób na ubicie łobuza - atakujemy, gdy tylko się on pojawi (zanim zdąży cokolwiek do nas powiedzieć), w ten sposób zadamy mu potężną serię ciosów, bo liszy nie rzuci praktycznie żadnego zaklęcia ochronnego.

Za wyeliminowanie gada otrzymamy 22 000 punktów doświadczenia, co pozwoli awansować Minscowi na kolejny poziom. Zabieramy członki i wychodzimy. Przed opuszczeniem kanałów proponuję odwiedzić jeszcze jedno miejsce - w ich północnej części znajdują się ukryte, zamknięte drzwi, do których klucz szczęśliwie posiadamy (znaleźliśmy go przy zwłokach Tazoka, w Windspear Hills, przed walką z Czerwonym Smokiem). Otwieramy przejście i podążamy korytarzem - wokoło pełno ciał poległych wojowników! Ciekawe, co czeka na nas w ciemnościach - schodzimy na dół. Czy to miejsce nie wydaje się wam znajome? Oczywiście, wszak to jest twierdza Illithidów! Tylko co te gady robią w samym centrum miasta Athkatla? Podążamy na zachód - w pierwszej z komnat napotkamy grupę opętanych poszukiwaczy przygód i ich "właściciela" Mind Flayera. Szybko eliminujemy całe towarzystwo (ludzi ubijając albo kilkoma kulami ognia, albo czarem Death Spell).

W dalszym ciągu przemieszczamy się na zachód - kolejna ciężka potyczka: 2x Mind Flayery, 2x Kolosy Umbrowe i 2x Ulitharidy - oczywiście do pomocy przyzywamy grupę pięciu niewidzialnych Stalkerów czy też mieczy Mordenkaina. Przed nami już ostatni z sal, na północnym zachodzie. Siły wroga są ogromne (2 Kolosy Umbrowe i przynajmniej 6 wysysaczy mózgów wraz ze swoim dowódcą - Alhoonem) - widać przeszkodziliśmy im w jakiejś naradzie. Ubijamy całe towarzystwo i dobieramy się do stojącego w centrum kotła, w którym natrafimy na Wand of Wonder (losowy efekt), Hammer of Thunderbolts +3 (ostatnia, czwarta z części artefaktu Crom Faeyr) i notkę wyjaśniającą nieco plany Illithidów, które pokrzyżowaliśmy (oj mają oni powody, by nas nie lubić - najpierw wybiliśmy ich całe miasto, a teraz zlikwidowaliśmy armię). Wychodzimy na powierzchnię. Proponuję zajrzeć na chwilkę do siedziby Zakonu Rycerzy Jasnego Serca - po chwili powinien pojawić się Cathras i zaprowadzić nas do prałata Wesselana. Opowiadamy mu, że wybieramy się na walkę z potężnymi wampirami - jak na szlachetnych rycerzy przystało, Zakon obieca nam w tej krucjacie pomóc, wysyłając grupę najlepszych paladynów! Oj, biedne będą te wampirki, biedne! Opuszczamy siedzibę zakonu i podążamy do Dzielnicy Mostów.

Bridge District Daleko na południowym wschodzie (przedostatni) znajduje się kolejny niepozorny dom (na południe od świątyni Halma i niedaleko tawerny). Otwieramy pierwsze drzwi (wychodzące na zachód - uwaga, potężna pułapka) i wchodzimy do środka. Na stole i w beczce odnajdziemy nieco złota i napój regenerujący. Schodzimy do piwnicy. Przed nami kolejny sarkofag i - jak nietrudno się domyślić - kolejna walka z liszym. Taktyka podobna jak poprzednio (również wart jest 22 000 punktów doświadczenia), a w sarkofagu natrafimy na ostatnią część ciała - korpus. Wychodzimy. Pewnie po ostatnich potyczkach sądzicie, że wasze ekipa jest niepokonana i już nic nie jest jej w stanie zagrozić? No to trzymajcie się foteli, mam małą niespodziankę - otwieramy drzwi z prawej strony (wychodzące na południe), do tego potrzebny jest nam kamień rzezimieszków (Rouge Stone), można było go zdobyć przy okazji kilku zadań. Koniecznie zapisujemy stan gry i wchodzimy do środka. Zostaliśmy teleportowani to niezwykłego miejsca, które wypełnia różowe światło. Za chwilę jedna z najtrudniejszych w całej grze potyczek!

Po wejściu do pobliskiej komnaty, na pokrytym magicznymi symbolami stole pojawi się liszy Shangalar. Oszczędzając słowa, szybko wyjaśni nam, iż właśnie odnaleźliśmy śmierć! I tu zaczyna się bitwa - liszy teleportuje się do sali, w której zaczynaliśmy, a w pokoju pojawi się czterech nowych przeciwników. W walce z wszystkimi naraz nie mamy najmniejszych szans! Koniecznie trzeba skorzystać z jakiejś taktyki - oto na. Przed walką standardowo rzucamy wszelkie możliwe zaklęcia pomocnicze i ochronne, a także przyzywamy jednego potwora. Imoen tuż przy wejściu do sali (gdzie teleportuje się liszy) zakłada pułapki (wprawdzie to nie to samo co Yoshimo, ale zawsze coś). Do komnaty za stołem wchodzi tylko jeden z bohaterów i po pojawieniu się liszego natychmiast powraca do naszego małego pokoiku. W tym samym czasie magowie rzucają do sali jak najsilniejsze zaklęcia ofensywne (proponuję zapalającą lub zabójczą chmurę). Z liszym walczymy tak jak z poprzednimi, uważając, by nie narażać się na ataki obserwatora znajdującego się w sali obok (po raz kolejny niezwykle przydatny okaże się Cloac of Mirroring odbijający zaklęcia bestii).

Dopiero gdy Shangalar padnie martwy (50 000 punktów doświadczenia!) zajmujemy się pozostałymi wrogami - beholderem (14 000), Revarekiem (leszcz, wart 6000) i znajdującym się w dalszej części sali wampirem Shyressem (10 500). Na koniec musimy ubić Layene - uwaga na jej potężne zaklęcia (zatrzymanie czasu i rój meteorów - wojownicy, których wyślemy, muszą być wcześniej potraktowani zaklęciem ochrony przed ogniem) - na 99% przywoła ona potężnego demona do pomocy (16 000). I to wszystko, przy zwłokach Layene odnajdziemy cudowną Staff of the Mag (+2 do klasy pancerza, niewidzialność, ochrona przed złem i oczarowaniem dla właściciela. Trzy razy dziennie pozwala rzucać mieszankę kuli ognia z błyskawicą - potężny czar ofensywny), a przy ciele beholdera - oko. Wrzucamy je do kotła, co uruchomi machinę w północnej części sali. Teraz wystarczy jej użyć, by powrócić do Dzielnicy Mostów. Uf, to była emocjonująca wycieczka! Pora powrócić do codzienności i oddać ciało zleceniodawcy.

Dock District

Otwieramy sarkofag, oddajemy Kangaxxowi jego ciało i już zaczynamy tego żałować! Zamiast obiecywanych bogactw czeka nas walka z ożywionym liszym, o wiele trudniejsza niż te wcześniejsze. Początek zapowiada się standardowo (tak więc używamy identycznej jak ostatnio strategii), jednak później jest coraz gorzej - Kangaxx, zamiast umrzeć, przemieni się w Demi-Licha! Aby go zranić, potrzebujemy magicznej broni, i to aż +4! Prócz tego trzeba się niezwykle spieszyć, albowiem za chwilę zacznie miotać on czary więżące naszych bohaterów - schemat jest prosty - jedno zaklęcie, jedno trafienie, jeden członek naszej drużyny odchodzi do przeszłości! Wystarczą ok. 2 minuty i zostaniemy sami! Jedynym skutecznym sposobem na walkę z Kangaxxem jest przemienienie się naszego czarnoksiężnika w wysłannika Bhaala, który będąc odporny na zaklęcia, bez trudu ubije Demi-Licha - resztę drużyny wycofujemy na bezpieczną odległość. Zabicie Kangaxxa warte jest 55 000 punktów doświadczenia (!), a przy jego zwłokach odnajdziemy cudowny Ring of Gaxx (klasa pancerza +2, 10% odporności na magię, chroni przed trucizną i chorobą, regeneruje 1 punkt życia co 3 sekundy, pozwala raz dziennie rzucać zaklęcie niewidzialności i ulepszonego przyspieszenia (3 x dziennie)!

Imoen awansuje na kolejny poziom, dzięki czemu może nauczyć się 2 zaklęć siódmego poziomu (proponuję Finger of Death). Wychodzimy. Korzystając z okazji, proponuję udać się do krasnoluda Cromwella, by stworzył nam ostatni z dostępnych artefaktów: The Crom Faeyr. Do tego celu potrzebujemy 10 000 sztuk złota i cztery części: Scroll of Crom Faeyr (znaleziony przy zwłokach Smoka Cienia w świątyni w Ummar Hills), Gauntlets of Ogre Power (dobyte w więzieniu sfer), Girdle of Frost Giant Strength (znalezione w Underdark) i Hammer of Thunderbolts (który niedawno odnaleźliśmy w kryjówce Illithidów). The Crom Faeyr jest potężnym, jednoręcznym młotem bojowym +5, podnosi siłę do 25 (!) punktów i natychmiast zabija wszystkie trolle, ettiny, kamienne i gliniane golemy. Jeśli nie macie jeszcze dość potyczek z liszymi, to proponuję udać się do Bramy Miasta.

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow