Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Neverwinter Nights

Neverwinter Nights


Nazwa gry : Neverwinter Nights
Gatunek: RPG
Oficjalna strona : www.nwn.bioware.com
Skrócony opis gry: Świetna gra RPG, godny następca serii „Baldur's Gate” i „Icewind Dale”.




Jak długo żyję, nie widziałem jeszcze tak dobrej i klimatycznej gry RPG, rozgrywającej się w krainach Faerunu i opartej na systemie Dungeons&Dragons. Było „Icewind Dale” i „Baldurs Gate”, obie doczekały się kontynuacji, a wszystkie części - dodatków. Jednak w moich oczach, ze stanowisk królów gier RPG spadły one teraz do rangi - co najwyżej – wiceprezesa :). Nowym władcą został mianowany „Neverwinter Nights”. No dobra, korona na głowie, berło w garści, tyłek na tronie, ale chyba trzeba wyjaśnić, dlaczego dwaj poprzedni tytani zostali obaleni.

Gra dzieli się na cztery akty, z których pierwszym jest samouczek. „Neverwinter Nights” nie jest liniowa. Główne questy w danym akcie w praktyce "rozwiązywały się same", co oznacza, że kiedy wykonywałem questy poboczne, znajdowałem np. przedmiot istotny dla głównego zadania. Niemal wszystkie misje można też rozwiązać na wiele sposobów.


Neverwinter Nights 191700,1

_______


Fabuła nie jest niestety już tak dobra jak we „Wrotach Baldura”, ale również jest niezła. Akcja toczy się w mieście Neverwinter, w którym w jakiś sposób rozpętała się straszliwa zaraza, nazywana przez mieszkańców „Wyjącą Śmiercią”. Straty są bardzo duże, zaraża się nawet sam władca miasta - Lord Nasher Alagondar. Zostaje więc założona Akademia. Jest to placówka, w której będą szkoleni przyszli bohaterowie, mający za zadanie odnalezienie lekarstwa. Jednym z tych bohaterów będzie - jak się można domyśleć - gracz. Więcej nie zdradzę, dodam tylko, że odnalezienie odtrutki wpędzi nas w spore tarapaty.

W polu "gatunek" nie zobaczylibyście literek RPG, gdyby nie jeden z bardziej złożonych aspektów gry, mianowicie tworzenie postaci. Mamy tu standardowe palety ras: ludzi, którzy są idealnym wyborem, jeśli stawiasz pierwsze kroki z grą opartą na systemie Dungeons&Dragons, mogących się zająć dowolną profesją; elfy, z natury delikatniejsze od ludzkiej rasy, znakomicie sprawdzające się w roli czarodziei i łowców; półelfy, czyli potomkowie ludzi i elfów, łączące w sobie zalety obu ras, również mogące wybrać dowolną klasę postaci; krasnoludy, krępe, brodate istoty, będące urodzonymi wojownikami; gnomy, doskonale nadające się na iluzjonistów, z uwagi na wrodzony talent do tworzenia złudzeń; następnie niziołki, które dzięki niskiemu wzrostowi i niesamowitej zręczności są wyśmienitymi łotrzykami, oraz silne jak wół półorki. Co prawda są także inteligentne jak wół, ale za to są świetnymi kandydatami na barbarzyńców.


Neverwinter Nights 191700,2

________


Każda postać posiada 6 cech, do których musimy przydzielić określoną liczbę punktów. Te cechy to: siła, która bezpośrednio wpływa na wartość obrażeń, jaką bohater zadaje w walce w zwarciu i określa także, jak wiele jest w stanie unieść postać; zręczność, mająca wpływ na zdolność wykonywania uników podczas walki, a także efektywność, z jaką postać posługuje się broniami dalekiego zasięgu; kondycja, szczególnie ważna dla postaci walczących w zwarciu, ponieważ określa żywotność bohatera, a także ilość punktów życia, jakie dostaje on co poziom; inteligencja, wpływająca z kolei na liczbę punktów umiejętności przyznawanych co poziom; mądrość, wpływająca na wynik testów siły woli, które są stosowane przeciwko wielu zaklęciom, aż w końcu charyzma, określająca stosunek otoczenia do bohatera, jego reakcje na poczynania niezależne od tego, co robimy itd. Dodatkowo, co 4 poziomy, otrzymujemy dodatkowy punkt do przydzielenia na jedną z cech. Zwiększać ich wartości mogą także różne przedmioty.
| 1 | 2 | 3 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow