Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Gothic 2

Gothic 2 - poradnik i solucja

Gatunek: RPG
Producent: Piranha bythes
Wydawca: CD Projekt
Wymagania: Pentium 700 MHz, 256 MB RAM, 2,2 GB miejsca na twardym dysku, karta graficzna 32 MB
Multiplayer: nie

Rzut okiem

Witajcie miłośnicy przygód! Gratuluję doskonałego wyboru jakim jest Gothic 2, jedna z najlepszych gier RPG w całej historii gatunku! Przed nami wiele pasjonujących walk, szybkich ucieczek ;-) i ciekawych przygód Na wstępie należy się wam garść informacji- Gothic 2 jest grą trudną, dlatego bardzo często zapisujcie stan gry. Jest to niezbędne szczególnie wędrując po lesie, gdzie co rusz przydarzać się będzie sytuacja, że najpierw słyszycie szelest, a już za chwile ciało waszego bohatera jest konsumowane przez jakiegoś paskudnego potwora! Grę można ukończyć na wiele sposób, niemal każde z zadań ma rozwiązanie alternatywne- poniższa solucja jest napisana z myślą o Paladynie. Zalecam dość dokładnie się jej trzymać, albowiem czasami wystarczy wybrać nieodpowiednią kwestię dialogową lub udać się w złe miejsce, aby zmienić bieg historii i utrudnić sobie wykonanie któregoś z zadań. Koniecznie przeczytajcie poradnik i odwołujcie się do niego często w trakcie rozgrywki- rady w nim zawarte znacznie ułatwią wam walkę z różnymi potworami i rozwieją przeróżne wątpliwości. I najważniejsze- od otrzymania zadania do jego wykonania często upływa bardzo dużo czasu, dlatego dla zwiększenia funkcjonalności tekstu obydwa momenty zostały zaznaczone w tekście pogrubioną czcionką i dodatkowo ponumerowane (np. listy gończe (2) i kilka stron dalej (2K).

Gothic 2 235957,1


Gothic 2 Poradnik



Rozwój postaci

Wraz z wykonywaniem zadań i zabijaniem przeciwników, nasz bohater będzie zdobywał punkty doświadczenia. To dzięki nim awansuje się na kolejne poziomy, dzięki czemu zwiększa się ilość punktów życia, a także zostaje nam przyznane 10 punktów nauki które możemy dowolnie rozdysponować na poznanie wybranych przez nas umiejętności. Wprawdzie w grze wybór profesji dokonujemy dopiero po kilkunastu godzinach, jednak od samego początku powinniście wiedzieć kim ma zostać wasz bohater i odpowiednio go w tym kierunku rozwijać. Generalnie możemy wydzielić trzy ścieżki rozwoju- wojownika, maga i złodzieja (lub łowcy).

Chcąc zostać Paladynem lub Łowcą Smoków musimy skupić się głównie na rozwoju siły. To właśnie ona pełni kluczową rolę przy walce w zwarciu, albowiem pozwala władać lepszym orężem i co równie ważne- dodaje się do jego obrażeń (np. mając miecz o obrażeniach 30 i siłę równą 20, łącznie przy idealnym trafieniu zranimy przeciwnika za 50 punktów). W drugiej kolejności rozwijamy wyrażane w procentach umiejętności fechtunku. Poziom 30% odpowiada wojownikowi, 60% to już klasa mistrzowska. Wraz z postępami w nauce nasz bohater nie tylko szybciej będzie zadawał ciosy, ale zyska dostęp do bardziej zabójczych kombinacji (np. cięcia z półobrotu). Możemy wybrać pomiędzy broniami jedno lub dwuręcznymi- te pierwsze pozwalają na szybsze zadawanie ciosów, te drugie zadają większe obrażenia. Ja osobiście preferuje miecze jednoręczne (rys. 1), albowiem wymagają mniejszą ilość siły (co jest ważne na początku gry), a także pozwalają na skuteczniejsze parowanie ciosów wroga lub szybsze robienie uników. Koniecznie trzeba zapoznać się z tajnikami skradania i otwierania zamków, które wielokrotnie wykorzystamy. Pozostałe punkty nauki wojownik może przeznaczyć na inne przydatne umiejętności takie jak kowalstwo, oprawianie zwierzyny i alchemia, jednak biegłość w tych dziedzinach opłaca się osiągać dopiero w póĽniejszym etapie gry, albowiem przydają się one główne do celów zarobkowych. Paladyn dodatkowo musi zwiększyć ilość punktów mana, jednak do tego czasu będzie już znakomitym wojownikiem i wolnych punktów nauki będzie miał pod dostatkiem.

Gothic 2 235957,2


Mag powinien obrać zupełnie inną ścieżkę rozwoju. Pierwsze punkty nauki niejako z musu trzeba przeznaczyć na nieznaczne zwiększenie siły (do 20) i zręczności (do 25) dzięki czemu bohater przetrwa początkowy etap gry nim dostanie się do klasztoru i nauczy pierwszych zaklęć (rys. 2). Pozostałe punkty nauki przeznaczamy na zwiększenie punktów mana, czym większa ich ilość, tym więcej zaklęć będziemy mogli rzucić w jednym starciu. Cześć punktów nauki zdobytych na początku proponuje oszczędzać- nauka magii jest bardzo kosztowna i po uzyskaniu dostępu do czarów, będziecie mogli je wykorzystać. Podobnie jak w przypadku wojownika, koniecznie trzeba nauczyć się otwierania zamków i skradania, w póĽniejszym czasie doskonaląc tajniki kowalstwa, oprawiania zwierzyny czy też alchemii.

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | następna >>


Przedyskutuj artykuł na forum

Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow